Sunday, March 15, 2020

انواع مختلف تبلیغات

انواع مختلف تبلیغات

روش های مختلف تبلیغات برای دسترسی به مخاطب: تبلیغات امر پیچیده‌ای است، تبلیغ كنندگان فراوان و متفاوتی می‌كوشند تا به گونه‌های متفاوتی به مخاطبان، دسترسی پیدا كنند.
گونه‌هایی از تبلیغات كه در اینجا معرفی میشود، بخش عمده‌ای از فعالیتهای تبلیغاتی را شامل میشوند، اما ممكن است بتوان انواع دیگری از تبلیغات را نیز در این فهرست افزود.
همانطور كه خواهید دید، با انواع مختلفی از تبلیغات روبه‌رو هستیم و تبلیغات، در واقع، صنعتی گسترده و برخوردار از تنوع بسیار است.
همه انواع تبلیغات، نیاز به خلاقیت، پیامهای اصیل و تأثیرگذار و از لحاظ راهبردی معنی دار و برخوردار از جاذبه‌های لازم در اجرا دارد.

 تبليغات نام تجاری Brand advertising

تبليغات نام تجاری Brand advertising

رایج ترین و قابل مشاهده ترین نوع تبلیغات، تبلیغات ملی مصرف كننده است.
نام دیگر آن، تبلیغات نام تجاری است كه بر توسعه هویت و تصویر بلند مدت یک نام تجاری تأكید دارد.
این نوع تبلیغات میكوشد تا تصویری برجسته از نام تجاری یک محصول، ارائه و گسترش دهد.

Retail advertising

تبليغات خرده فروشی Retail advertising

این نوع تبلیغات، بر معرفی فروشگاه یا مكانی متمركز است كه انواع محصولات را میتوان از آنجا خرید یا خدمات معینی را ارایه میدهد.
تبلیغات خرده فروشی، روی قیمت كالا، قابلیت دسترسی، مكان و ساعات كار فروشگاه تأكید دارد.

Political advertising

تبليغات سياسی Political advertising

سیاستمداران برای ترغیب مردم به رأی دادن به آنان، از تبلیغات سیاسی استفاده میكنند و این امر، بخش مهمی از فرایند فعالیتهای سیاسی در بسیاری از كشورهایی را تشكیل میدهد كه اجازه تبلیغات انتخاباتی را به نامزدها میدهند.
گرچه منبع مهمی براي ارتباط را رأی دهندگان است، لیكن انتقادات زیادی به این نوع تبلیغات وارد میشود، زیرا اعتقاد بر این است كه تبلیغات سیاسی، بیشتر بر محو شكل و ظاهر قضایاست و نه موضوعات و واقعیتها.

Yellow pages advertising

تبليغات كتاب راهنما Directory advertising

نوع دیگری از تبلیغات كه مردم برای پیدا كردن اطلاعات مربوط به خریدن كالاها یا استفاده از خدمات، به آن مراجعه میكنند، تبلیغات كتاب راهنماست.
آشناترین شكل تبلیغات كتاب راهنما كتاب زرد Yellow pages است، گرچه شكلهای متفاوت دیگری هم دارد.

Direct-response advertising

تبليغات پاسخ مستقيم Direct-response advertising

تبلیغات از این نوع را میتوان با استفاده از هر رسانه تبلیغی انجام داد كه پست مستقیم یكی از آنهاست، اما پیام با آنچه كه در تبلیغات ملی یا خرده فروشی وجود دارد، متفاوت است.
پیام در تبلیغات پاسخ مستقیم می‌كوشد تا خرید مستقیم را برانگیزد.
در این حال، مصرف كننده میتواند با تلفن یا پست، پاسخ دهد تا محصول به طور مستقیم و از طریق پست یا روشهای دیگر به مصرف كننده تحویل شود.

Business to business advertising

تبليغات پيشه به پيشه Business to business advertising

این نوع تبلیغات شامل پیامهایی است كه به سوي خرده فروشان، عمده فروشان و توزیع كنندگان، همچنین خریداران صنعتی و افراد حرفه‌ای نظیر حقوقدانان و پزشكان هدایت میشوند.
اكثر آگهی‌های مربوط به تبلیغات پیشه به پیشه در نشریات تخصصی، حرفهاي و تجاري چاپ میشوند.
از این نوع تبلیغات، گاهی با عناوین تبلیغات شغل به شغل، تبلیغات شركت به شركت، تبلیغات كسب و كار به كسب و كار و تبلیغات تجارت به تجارت نیز یاد میشود.

Institutional advertising

تبليغات موسسه‌ای Institutional advertising

پیامهای این نوع تبلیغات، متمركز بر ایجاد هویت برای شركت یا به دست آوردن افكار عمومی، هماهنگ با دیدگاه شركت است.

Public services advertising

تبليغات خدمات عمومی Public services advertising

این نوع تبلیغات PSA درصدد انتقال یك پیام به نفع یك آرمان نیک، نظیر پرهیز از تخریب محیط زیست، بدرفتاری نكردن با كودكان، حمایت از بیماران تالاسمی و امثال آن است.
این آگهی‌ها معمولاً به طور رایگان توسط افراد و مؤسسات حرفه‌ای در عرصه تبلیغات، ساخته میشوند و فضا و زمان رسانه‌ها نیز برای پخش آنها به صورت رایگان یا با تخفیف بالا تخصیص می‌یابد.

Interactive advertising

تبليغات تعاملی Interactive advertising

هر یک از مصرف كنندگانی كه دسترسی به رایانه و اینترنت داشته باشد میتواند از تبلیغات تعاملی بهره مند شود.
آگهی‌ها از طریق صفحات وب و دیگر فنون و امكانات اینترنتی دریافت میشوند.
در این حال، مصرف كننده میتواند به آگهی پاسخ دهد، آن را اصلاح كند، گسترش دهد، یا به آن بی‌اعتنایی كند.

روش های مختلف تبلیغات برای دسترسی به مخاطب
روش های مختلف تبلیغات برای دسترسی به مخاطب

No comments:

Post a Comment