Sunday, March 15, 2020

کاربرد مدل تبلیغاتی 5M

کاربرد مدل تبلیغاتی 5M

کاربرد مدل تبلیغاتی 5M چیست : در اصل می توان گفت این مدل برای برنامه ریزی موثر، هدف گذاری دقیق، انتخاب درست رسانه و… در تبلیغات تجاری بسیار تاثیر گذار است، و در پنج مرحله و به شرح زیر می باشد:
مدل تبلیغاتی 5M
مدل تبلیغاتی 5M
MISSION ( ماموریت ) :
در این مرحله اهداف را می توان بر پایه های   الف-مشتری   ب-بازار   ج-نتیجه   برنامه ریزی کرد.
MONEY ( بودجه بندی ) :
بودجه را می توان به   الف-توان مالی   ب-درصدی از فروش   ج-درصدی از قیمت کالا   د-حالت رقابتی   تقسیم بندی کرد.
MESSAGE ( پیام ) :
در این بخش اهداف را می توان به   الف-اثر گذاری بر رفتار مشتری   ب-ایجاد آگاهی   ج-ترغیب یا جلوگیری با استفاده از متن یا تصویر   تقسیم بندی کرد.
MEDIA ( رسانه ) :
در این قسمت باید رسانه موثر و مورد نظر از قبیل تلویزیون، بیلبورد، روزنامه و … و محل نصب، ساعت، تاریخ انتشار و … را مشخص نمود.
MEASUREMENT ( ارزیابی ) :
در این جا باید اثربخش بودن مراحل بررسی و مطمئن شد، در غیر این صورت باید مراحل بالا اصلاح شود.
برای درخواست مشاوره‌های تخصصی به بخش ” تماس با ما “ مراجعه فرمایید یا ” اینجا “ کلیک کنید.

No comments:

Post a Comment