Sunday, March 15, 2020

اصول روابط عمومی موفق

اصول روابط عمومی موفق

تاثیر اصول روابط عمومی موفق بر برندینگ، بازاریابی و فروش

اصول روابط عمومی موفق : برندسازی مبنا و پایه تمام فعالیت های بلند مدت سازمان است.
برند «متولد » نمی شود بلکه «ساخته » می شود و در حالیکه مردم از شعارها و تبلیغات مستقیم خسته شده اند و بعضی تبلیغات را آزاردهنده میدانند باید برای ساختن برند به علم و ابزار اجرایی درست اتکا کرد.
در عصر بازاریابی آنلاین زمان آن فرا رسیده با ابزارهای آن مانند محتوا، روابط عمومی و رسانه‌های اجتماعی به برندسازی پرداخت و به کمک آن رشد چشمگیر و دائمی را در بازاریابی و فروش خود ایجاد کرد.
• اینترنت و رسانه های اجتماعی توانستند باعث افزایش تعامل برندها با مخاطبانشان شوند.
• توسعه محتواها قسمت مهمی از استراتژی و برنامه ریزی بازاریابی محتوا هستند.
• مردم 75 درصد اخبار را از رسانه‌های اجتماعی و ایمیل دریافت میکنند.
• برندها برای بدست آوردن فضای بیشتر در رسانه ها رقابت میکنند.
• 61 درصد مردم اخبار را از اینترنت دریافت میکنند.
• 75 درصد از مردم اخباری را که دریافت می کنند از طریق ایمیل و رسانه‌های اجتماعی انتقال میدهند.

با استراتژی شروع کنیم فعالیت روابط عمومی برندتان را با برنامه ریزی شروع کنید

هدف از سیاست گذاریها و تعیین استراتژی های روابط عمومی را مشخص کنید.

• مخاطبان خود را بشناسید و درک درستی از نیازها و انتظارات آنها داشته باشید.
• با مخاطبان خود ارتباطی دو سویه و تعاملی برقرار کنید.
• یک پروفایل اختصاصی برای مخاطبان خود بسازید و علایق و زمینه های تعاملشان را در آن بیان کنید.
• تقویم رسانه ای داشته باشید و روزهای مهم صنعت تان را مشخص و برنام ههای خود را اولویت بندی کنید.
• ابزارهای ارتباطیتان را پیدا کنید و به طور منظم از آنها استفاده کنید.
• پلنی یک صفحه ای از بایدها و نبایدهای فعالیت هایتان تهیه کنید.

موارد لازم برای برقراری ارتباط

ابزارهای ایجاد و تداوم ارتباط برند با مخاطبان

ابزارهای ارتباطی شما میتواند طیف وسیعی از رسانه‌ها آنلاین و آفلاین از جمله رسانه‌های اجتماعی ازجمله لینکدین ، توئیتر، تلگرام ، بروشور ، شرح برنامه ، گزارش فصلی ، خبرنامه ، اطلاعات سرویس‌های جدید ، اعلام موفقیت‌ها ، داستان موفقیت فردی کارمندان را در برگیرد.
فراموش نکنید که پیام شما از لحاظ محتوایی شفاف بوده و از عناصر و المان‌های بصری استفاده بهینه شود.

اصول روابط عمومی موفق
اصول روابط عمومی موفق

برند خود را رسانه ای کنید

یکی از را ههای دیده شدن برند ورود به رسانه‌ها است

برندها برای کسب فضای بیشتر در رسانه‌ها رقابت میکنند تا بتوانند بیشتر دیده شوند و مخاطبان برندشان را افزایش دهند ؛ یکی از راه های موثر برای بدست آوردن فضای بیشتر در رسانه ها نوشتن داستان برند است ؛ اگر برند شما داستان با ارزش و گفتنی دارد، هم اکنون آن را بنویسید و در اختیار رسانه‌ها قرار دهید.
داستانسرایی، هنری است که برای انجام صحیح آن باید برنامه ریزی دقیق و حساب شده ای داشت.
یک مهارت لازم برای کارگزاران امروز روابط عمومی، توانایی شناسایی و ارزیابی نکات دقیق و ظریفی در هر کسب و کار است.
داستان سرایان ماهر برای این که بتوانند مخاطبان را جذب کرده و آنها را به پیگیری ماجرا تشویق کنند، از راهکارها و شیوه های خاصی بهره میبرند.
همانطور که گفته شد برای موفقیت در داستان نویسی برند، باید اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید.

نکات مهم نوشتن داستان مناسب از برند:

• داستان هایی که قابل خواندن هستند را توسعه دهید.
• شفاف بنویسید تا از نظر مخاطبان به عنوان منبع اطلاعات مفید شناخته شوید.
• توانایی‌های برندتان را در داستان بیان کنید.
• برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سازمانتان لینک دهید.
• مخاطبان باید بتوانند به سهولت با داستانتان ارتباط برقرار کند و اطلاعات بیشتر در مورد برند شما را کسب کند.
• محتوا را در رسانه‌های اجتماعی، سایت و وبلاگ سازمانتان منتشر کنید.
یکی از عواملی که باعث می شود افراد، محصولات و خدمات شما را انتخاب و خریداری کنند، ارزیابی و قضاوتی است که نسبت به شما و برندتان دارند.

این روزها اینترنت نقش مهمی در ایجاد این ذهنیت دارند.
اخبار و محتوایی که به نام شما و در مورد برندتان در اینترنت و رسانه‌های مبتنی بر وب توزیع و بازنشر میشود، به عنوان یک ابزار قدرتمند در راستای دستیابی به هدفتان عمل میکند.
اخبار و محتوای شما میتواند تصویر مثبتی از کسب و کار شما در ذهن مخاطبان ایجاد کند.
یکی از مهم ترین محتواهای تولیدی توسط شرکتها، خبر رسمی یا پرس ریلیزها ( Press Release ) هستند.

انتشار یک خبر رسمی در فضای مجازی از 5 طریق در خدمت تصویرسازی برند شما قرار میگیرد:

1- بیشتر دیده شوید
2- سهولت دسترسی به شما
3- بهینه سازی خبر شما در موتورهای جستجو
4- لینک سازی و ایجاد ترافیک
5- اشترا ک گذاری خبر شما در رسانه‌های اجتماعی

چرا به رسانه ها نیازمندیم

اهداف و دلایل ورود برند به هر رسانه


نوع رسانهنوع محتواچرا به آن احتیاج دارید ؟
سایت سازمانتمامی محتواهایی که در مورد سازمان و برنام ههای سازمان است.محتوا کاربر را برای ورود به سایت تشویق م یکند. فراموش نکنید که محتوا باید با علائق مخاطبان منطبق باشد.
وبلاگمحتوای خاص و تخصصی جهت تبدیل مخاطبان به مشتریبرقراری تعامل با استفاده از محتوا
رسانه های اجتماعیمحتواهای مختصر که ترجیحا از مطالب و محتواهای وبلاگ و سایت سازمان تهیه شده باشداطلاع رسانی در زمینه جدیدترین اخبار صنعت خاص، رویدادهای پیش رو و لینک دهی به مطالب مرتبط و پرطرفدار
رسانه های عمومیانتشار محتواهای ویژه که باید بیشتر دیده شوندافزایش مخاطبان، ایجاد تعامل بیشتر و افزایش مشتریان

ویژگی‌های یک خبر رسمی

خبر رسمی یکی از بهترین ابزارهای روابط عمومی برای رسانه‌ای کردن برند است.
• خبر رسمی محتوایی نوشته شده درباره سازمان است که به صورت مستقیم برای کاربران نگارش و در رسانه‌ها منتشر میشود.
• خبر رسمی رویدادی است که به تازگی اتفاق افتاده و یا قرار است در آینده به وقوع بپیوندد و رسانه‌ها از مدتها قبل در مورد آن مینویسند.
• خبر رسمی تبلیغ نیست؛ صرفا بار خبری و اطلاع رسانی دارد بدون هر گونه جهتگیری مثبت و منفی.
• خبر رسمی در برگیرنده زمان و مکان، اطلاعات تکمیلی و راه‌های ارتباطی با برندی است که منبع خبری محسوب میشود.
• اولین پاراگراف در خبر رسمی راهنمای آن است که در برگیرنده اطلاعات کلی و چکیدهایی از خبر است.
• زبان نگارش در خبر رسمی، ساده، روان و قابل فهم برای مخاطبان است.
• خبر رسمی با درج لینک سایت مربوطه، با مخاطبان تعامل برقرار کرده است.
• در خبر رسمی تگ‌های رسانه‌های اجتماعی درج میشود.
• خبر رسمی در سایت و حساب های کاربری رسانه های اجتماعی سازمان منتشر میشود.

تعامل با مطبوعات و رسانه‌ها

قبل از هرچیز باید به نیازهای خبرنگاران بیندیشید و اینکه خبر رسمی شرکت و سازمانتان چگونه می تواند نیاز خبرنگاران را برآورده کند.
با ابزارهای آنالیز میتوانید دید کلی نسبت به نیازهای خبرنگاران پیدا کنید به طور مثال با نرم افزار گوگل ترند میتوانید ببینید خبرنگاران بیشتر در گوگل چه عبارتی را جستجو کرده اند یا به دنبال چه سوژه خبری بوده اند.
• خبرنگاران فعال در صنعت خود را بشناسید و با آنها ارتباط سازنده و تعاملی داشته باشید.
• بهترین زمان انتشار محتوا خبری در بین رسانه‌ها را شناسایی کنید.
• راههای ارتباطی سریع و مناسب برای ارسال اخبار به رسانه‌ها را به کار گیرید.
• نوع و هدف محتوای خود را بشناسید و به صورت هدفمند بین رسانه‌های مربوطه توزیع کنید.
• از خبرنگاران و رسانه‌ها بازخورد دریافت کنید.

موارد زیر، برخی نیازهای محتوایی و خبری خبرنگاران هستند :

• اعلام برنامه‌ها و پروژه‌های جدید
• گزارشها و مقالات جدید
• معرفی خدمات
• داستانهای موفقیت مشتریان
• زمانهای مهم صنعت و سازمانتان
• رویدادهای خاص

توسعه محتوا

تولید ، توزیع و ارزیابی محتوا برای بهبود فعالیت‌های روابط عمومی
• اخبار صنعت خود را رصد کنید و با استفاده از تولید محتوا در مورد خبری که زیاد جستجو میشود ترافیک آن را به سمت سایت خود هدایت کنید.
• پاسخ ها و نقل قولها از مخاطبان را مرتبا دنبال کنید چرا که میتوانید از آنها در داستان موفقیتتان به عنوان شهادت ( Testimonial ) استفاده کنید.
• مردم 75 درصد از اخبار و محتوا را از طریق ایمیل و رسانه های اجتماعی اشتراک گذاری می کنند.
• محتوای خود را به طور مداوم در رسانه های اجتماعی منتشر کنید و از طریق ایمیل به دیگران ارسال کنید.
• با استفاده از خبرنامه و به صورت گزارش فصلی و دیگر محتواهای مرتبط گزارشی از فعالیت‌های خود را به مخاطبانتان ارائه کنید.

No comments:

Post a Comment