Saturday, June 6, 2020

اهداف تبلیغات تجاری


اهداف تبلیغات تجاری


اهداف تبلیغات تجاری

ﻣﻔﻬﻮﻡ ﺍﺛﺮ ﺑﺨﺸﯽ در تبلیغات

ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﺍﺛﺮ ﺑﺨﺸﯽ

ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺷﺎﺧﺼﻬﺎﯼ ﺳﻨﺠﺶ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ (اهداف تبلیغات تجاری) ﺩﺭ ﻫﺮ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﯽ ، ﻣﯿﺰﺍﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﻥ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﺤﻘﻖ ﻣﯽ‌ﺳﺎﺯﺩ.
ﺩﺭ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻫﺮ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺁﻥ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.
ﺍﯾﻦ ﺭﻭﯾﮑﺮﺩ ﺩﺭ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺗﺤﺖ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺍﺛﺮ ﺑﺨﺸﯽ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺩﺭﺟﻪ ﯾﺎ ﻣﯿﺰﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﻫﺪﻑ‌ﻫﺎﯼ ﻣﻮﺭﺩﻧﻈﺮ ﺧﻮﺩ ﺩﺳﺖ ﻣﯽ‌ﯾﺎﺑﺪ.
ﺑﺮﺍﯼ ﺳﻨﺠﺶ ﺍﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﻣﯽ‌ﺑﺎﯾﺴﺖ ﺍﻫﺪﺍﻓﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺷﻮﻧﺪ.
ﺳﭙﺲ ﺟﻬﺖ ﺗﺤﻘﻖ ﺍﯾﻦ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﻫﺎﯾﯽ ﺗﺪﻭﯾﻦ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﻫﺎ ﺑﻪ ﺍﺟﺮﺍ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺷﻮﻧﺪ.
ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﺎ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺍﺯ ﭘﯿﺶ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪﻩ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺷﻮﻧﺪ.
ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺗﺤﻘﻖ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﻫﺮ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺍﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﺁﻥ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﯽ‌ﺑﺎﺷﺪ.
ﻧﮑﺘﻪ ﻣﻬﻢ ﺩﺭ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺍﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﻫﺮ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﯽ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻫﺪﺍﻓﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺷﺪﻩ‌ﺍﻧﺪ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﺎ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻣﺪﻩ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ.
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﭘﯿﺶ ﻧﯿﺎﺯﻫﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ، ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻫﺪﺍﻓﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ، ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ‌ﮔﯿﺮﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

اهداف تبلیغات تجاری

ﻣﺰﺍﯾﺎﯼ ﻫﺪﻑ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ

1- ﮐﺎﻫﺶ ﺯﻣﺎﻥ

ﻫﺪﻓﮕﺬﺍﺭﯼ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺩﻗﯿﻖ‌ﺗﺮﯼ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺭﺳﺎﻧﻪ، ﭘﯿﺎﻡ ﻭ ﺑﻮﺩﺟﻪ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﯽ‌ﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺁﺯﻣﻮﻥ ﻭ ﺧﻄﺎ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﮐﻤﺘﺮ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺗﺒﻊ ﺯﻣﺎﻥ ﮐﻤﺘﺮﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻬﯿﻪ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺻﺮﻑ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.

2- ﮐﺎﻫﺶ ﻫﺰﯾﻨﻪ

ﺑﺪﻟﯿﻞ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺩﻗﯿﻖ ﺍﻫﺪﺍﻑ، ﺍﺯ ﺻﺮﻑ ﻫﺰﯾﻨﻪ‌ﻫﺎﯼ ﻏﯿﺮ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.

3- ﺳﻨﺠﺶ ﺍﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﺗﺒﻠﯿﻎ

ﺍﺯﻫﺪﻑ‌ﻫﺎﯼ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﺷﺎﺧﺼﻬﺎﯼ ﺳﻨﺠﺶ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺍﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﻮﺩ.

4- ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﺭﺍﻩ‌ﺣﻞ‌ﻫﺎﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ

ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎﺋﯿﮑﻪ ﺩﺭ ﮔﺎﻡ ﺍﻭﻝ ﻓﺮﺍﯾﻨﺪ ﻫﺪﻓﮕﺬﺍﺭﯼ ﺩﻻﯾﻞ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﺩ، ﻟﺬﺍ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﻧﯿﺰ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮔﺮﻓﺖ.
ﭼﻪ ﺑﺴﺎ ﺭﺍﻩ ﺣﻞ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﻣﻮﺟﻮﺩ، ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﻧﺒﺎﺷﺪ.

5- ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺎﺧﺼﻬﺎﯼ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻭ ﭘﯿﺎﻡ

ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﻟﮕﻮﯼ ۵M ﺑﻪ ﺁﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺷﺪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻫﺪﻑ، ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻭ ﭘﯿﺎﻡ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.
ﺑﺪﯾﻬﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺪﻑ‌ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺷﺎﺧﺼﻬﺎﯼ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻭ ﭘﯿﺎﻡ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﯽ‌ﺳﺎﺯﺩ.

ﺍﻫﺪﺍﻑ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ
اهداف تبلیغات تجاری

ﺍﻫﺪﺍﻑ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ

ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﻣﺸﺤﻮﻥ ﺍﺯ ﺍﺑﻬﺎﻣﺎﺕ ، ﺳﻮﺍﻻﺕ ، ﭘﯿﭽﯿﺪﮔﯿﻬﺎ ﻭ ﺑﻌﻀﺎً ﻣﻔﺎﻫﯿﻤﯽ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﮔﺎﻫﯽ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻭﺍﺭﺩﺍﺗﯽ ﺑﻮﺩﻥ ، ﮔﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻛﻤﺒﻮﺩ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻭﺩﺍﻧﺶ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﻧﺰﺩ ﺩﺳﺖ ﺍﻧﺪﺭﻛﺎﺭﺍﻥ ﻭﻇﺎﻫﺮﺍً ﺣﺮﻓﻪ ﺍﯼ ﻫﺎﯾﯽ ﻛﻪ ﺗﺎﺯﻩ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻭﺍﺩﯼ ﭘﺎﯼ ﻧﻬﺎﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﻼﺧﺮﻩ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻫﻢ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻋﺪﻡ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻭ ﺩﺭﻙ ﺻﺤﯿﺢ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﻋﻠﻤﯽ ﻧﺰﺩ ﻗﺪﯾﻤﯽ ﺗﺮﻫﺎ ﻭ ﺁﻧﻬﺎﯾﯽ ﻛﻪ ﺳﺎﻟﻬﺎﺳﺖ ﺩﺭ ﺣﻮﺯﻩ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﻭ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻣﯽ ﻛﻨﻨﺪ ﻧﺎﺷﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ .
ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﺑﺎﺯﺭﮔﺎﻧﯽ (Adertising) ﺭﺷﺘﻪ ﺍﯼ ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺍﺯ ﻋﻠﻮﻡ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﺷﺎﺧﻪ ﺑﺎﺯﺭﮔﺎﻧﯽ ﻭ ﺑﺎ ﺗﺎﻛﯿﺪ ﺑﺮﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻭﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ .
ﺍﻣﺎ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯾﻚ ﻭ ﻗﻄﻊ ﻧﻈﺮ ﻣﺘﺪﻭﻟﻮﮊﯼ ﻫﺎﯼ ﺁﻥ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ ﻭ ﺍﺟﺮﺍ ﺷﻮﺩ .
ﺩﺭﺣﻘﯿﻘﺖ ، ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﯾﻚ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯾﻚ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﯾﻚ ﺑﻨﮕﺎﻩ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﺧﻮﺩ ﺑﺮﺳﺎﻧﺪ .

یادآوری

ﺑﺪﻧﻪ ﺍﺻﻠﯽ ﻭ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮ ﺑﺤﺚ ، ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ (Marketing) ﺍﺳﺖ ﻛﻪ پنج ﻣﻘﻮﻟﻪ ﺍﺻﻠﯽ ﻛﺎﻻ ﯾﺎ ﺧﺪﻣﺎﺕ (Product) ، ﺭﻭﺷﻬﺎﯼ ﺗﻮﺯﯾﻊ (Place Distribution) ، ﺭﻭﺷﻬﺎﯼ ﻗﯿﻤﺖ ﮔﺬﺍﺭﯼ (Pricing) ، ﺭﻭﺷﻬﺎﯼ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﻭ ﺍﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﯽ (Promotion) و یکی از عناصر اساسی ترکیب بازاریابی مردم هستند. این شامل همه افرادی می شود که به طور مستقیم یا غیرمستقیم درگیر محصول یا خدمات هستند (People) ﺭﺍ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯿﺪﻫﺪ ﻭﻫﺪﻑ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻛﺎﻻ ﯾﺎ ﻋﺮﺿﻪ ﺧﺪﻣﺘﯽ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻗﯿﻤﺖ ﻭ ﻛﯿﻔﯿﺖ ﻭﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﺁﻥ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻭ ﻣﻮﺭﺩ ﻗﺒﻮﻝ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﯽ ﺑﻮﺩﻩ ، ﻧﯿﺎﺯﻫﺎﯼ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﻭ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺁﻭﺭﺩﻩ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻨﮕﺎﻩ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻧﯿﺰ ﺭﺿﺎﯾﺖ ﻣﺸﺘﺮﯼ ، ﺷﻬﺮﺕ ، ﺳﻮﺩ ﻭﻓﺮﻭﺵ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺭﻣﻐﺎﻥ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﺩ .
ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﺭﯾﺸﻪ ﯾﺎﺑﯽ ﻣﺸﻜﻞ ﯾﺎ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﯾﻚ ﺑﻨﮕﺎﻩ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ، ﻣﺸﺨﺺ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﻋﻠﻞ ﻧﺎﺑﺴﺎﻣﺎﻧﯽ ﻫﺎ ﻭﺍﺷﻜﺎﻻﺕ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺳﯿﺴﺘﻢ ، ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﻧﺤﻮﻩ ﻗﯿﻤﺖ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﯾﺎ ﺗﻮﺯﯾﻊ ﯾﺎ ﻛﯿﻔﯿﺖ ﻧﺎﺯﻝ ﻭ ﻧﺎﻣﻄﻠﻮﺏ ﻛﺎﻻﺳﺖ ، ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺣﻼﻝ ﻣﺸﻜﻞ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﺑﻠﻜﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎ ﻭ ﮔﻢ ﻛﺮﺩﻥ ﻛﻠﯿﻪ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻧﯿﺰ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ .
ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﻛﻪ ﻧﺎﺭﺳﺎﯾﯽ ﻫﺎ ﻭﺍﺷﻜﺎﻻﺕ ﺩﺧﯿﻞ ﺩﺭﻭﺿﻌﯿﺖ ، ﺭﯾﺸﻪ ﺩﺭ ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ ﻭ ﻛﻢ ﻭ ﻛﯿﻒ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ ﻭ ﺍﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﯽ ﻭ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ ﻫﺎﯼ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﺸﻜﻞ ﮔﺸﺎ ﺑﺎﺷﺪ .
ﺑﺪﯾﻦ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﺩﺭ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯼ ﻫﺎ ، ﺍﻫﺪﺍﻑ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻭ ﻣﻘﻮﻟﻪ ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﻭ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﺍﺯ ﯾﻜﺪﯾﮕﺮ ﺗﻔﻜﯿﻚ ﻧﻤﻮﺩ .
ـ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻭﺷﻦ ﺷﺪﻥ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﻄﻠﺐ ، ﺫﯾﻼً ﺑﻪ ﭼﻨﺪ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺍﺯ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ، ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯼ ﻫﺎﯼ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ، ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ تجاری ، ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯼ ﻫﺎﯼ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﻭ ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ .

۱- ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ

ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻓﺮﻭﺵ
ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺳﻮﺩ
ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﻫﺎﯼ ﺧﺎﺭﺟﯽ
ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺳﻬﻢ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺩﺍﺧﻠﯽ
ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺳﻬﻢ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭﻫﺎﯼ ﺧﺎﺭﺟﯽ
ﺧﺎﺭﺝ ﻛﺮﺩﻥ ﺭﻗﺒﺎﯼ ﺿﻌﯿﻒ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﺍﺭ
ﻛﺎﻫﺶ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﺘﻮﺳﻂ
ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺭﻓﺎﻩ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ
ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺳﻄﺢ ﻣﺼﺮﻑ ﻭ …

۲- ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯼ ﻫﺎﯼ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ

ﺗﻨﻮﻉ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ
ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻛﯿﻔﯿﺖ
ﺗﻮﺯﯾﻊ ﻭﺳﯿﻊ
ﻗﯿﻤﺖ ﻧﺎﺯﻝ
ﻫﺠﻮﻡ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﻋﻤﻮﻣﯽ
ﻣﻼﻗﺎﺕ ﻫﺎﯼ ﺣﻀﻮﺭﯼ ﺑﺎ ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻭ …

۳- ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ تجاری

ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺩﺭﺟﻪ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ
ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻭﻓﺎﺩﺍﺭﯼ ﺑﻪ ﻣﺎﺭﻙ
ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺗﺮﺟﯿﺞ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺎﺭﻙ
ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻧﺎﻡ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﺑﻪ BRAND
ﻛﺎﻫﺶ ﻣﻮﺟﻮﺩﯼ ﺍﻧﺒﺎﺭ ﻭ …

۴- ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯼ ﻫﺎﯼ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ

ﺭﺿﺎﯾﺖ ﻛﺎﻣﻞ ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻭ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻧﯿﺎﺯﻫﺎﯼ ﺍﻭ
ﺗﻤﺮﻛﺰ ﺑﺮﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﻣﺮﻓﻪ ﻭ ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪ
ﺗﻤﺮﻛﺰ ﺑﺮﻣﻨﺎﻃﻖ ﻧﯿﻤﻪ ﻣﺮﻓﻪ ﺷﻬﺮﯼ
ﻓﺸﺎﺭ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﻫﻤﻪ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﻭ…

۵- ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﺩﺭ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ

ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﺰﺍﯾﺎ ﻭ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻨﺪﻩ
ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻭ ﺗﺎﻛﯿﺪ ﺑﺮﺻﺮﻓﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻣﺤﺼﻮﻝ
ﺍﻋﻼﻡ ﻟﯿﺴﺖ ﻗﯿﻤﺘﻬﺎ
ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻛﺮﺩﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽ
ﺍﻋﻼﻡ ﺟﺎﯾﺰﻩ ﻭ ﻗﺮﻋﻪ ﻛﺸﯽ
ﺟﻠﺐ ﻭ ﺟﺬﺏ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﻧﺎﺭﺍﺿﯽ ﻗﺪﯾﻤﯽ
ﺑﺎﺯﺩﯾﺪ ﺍﺯ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﻭ…


اهداف تبلیغات تجاری
ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻫﺪف‌های ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ

ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻫﺪف‌های ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ

ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﺭﺍ ﻣﯿﺘﻮﺍﻥ ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﯼ ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ اهداف تبلیغات تجاری ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﻭ ﺑﻪ ﺷﺮﺡ ﺯﯾﺮ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻧﻤﻮﺩ :

هدف ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ، فروش فوری

ﺍﻟﻒ) ﺍﮔﺮ اهداف تبلیغات تجاری ، ﻓﺮﻭﺵ ﻓﻮﺭﯼ ﺍﺳﺖ ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺷﺮﺡ ﺯﯾﺮ ﺑﺎﺷﺪ :
۱- ﻛﺎﻣﻞ ﻛﺮﺩﻥ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﻓﺮﻭﺵﯾﻌﻨﯽ : ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﺤﺼﻮﻝ ، ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺍﻭﻟﯿﻪ ، ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﻭ ﻋﻼﻗﻪ ، ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﺗﺮﺟﯿﺢ ، ﺗﺤﺮﯾﻚ ﺑﻪ ﺧﺮﯾﺪ ﻭ ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﺧﺮﯾﺪ )
۲- ﻧﻬﺎﯾﯽ ﻛﺮﺩﻥ ﻓﺮﻭﺵ ( ﻋﻘﺪ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ) ﺑﺎ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻧﯽ ﻛﻪ ﻗﺒﻼ” ﻫﺪﻑ ﮔﯿﺮﯼ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻗﺴﻤﺘﯽ ﺍﺯ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺭﺍ ﻃﯽ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ . ( ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﻣﺘﻘﺎﻋﺪ ﻛﻨﻨﺪﻩ )
۳- ﺍﻋﻼﻡ ﺩﻻﯾﻞ ﺧﺎﺹ ﻭ ﺗﺮﻏﯿﺐ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﺑﻪ ﺧﺮﯾﺪ ﻓﻮﺭﯼ ( ﻣﺎﻧﻨﺪ : ﻗﯿﻤﺖ ﺗﺨﻔﯿﻒ ﯾﺎﻓﺘﻪ ، ﺟﺎﯾﺰﻩ ﻭ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻧﻬﺎ )
۴- ﯾﺎﺩﺁﻭﺭﯼ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﯾﺪ ﻣﺠﺪﺩ .
۵- ﻣﺸﺎﺭﻛﺖ ﻛﺮﺩﻥ ﯾﺎ ﭘﯿﻮﺳﺘﻦ ﺑﻪ ﯾﻚ ﻭﺍﻗﻌﻪ ﺧﺎﺹ . ( ﺭﻓﺘﻦ ﺑﻪ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﻫﺎﯼ ﻓﺮﻭﺵ ﻓﺼﻠﯽ، ﺑﺎﺯﺩﯾﺪ ﻭ ﺧﺮﯾﺪ ﺍﺯ ﺣﺮﺍﺟﯽ ﻫﺎ ﻭ ﺷﺮﻛﺖ ﺩﺭ ﻣﺰﺍﯾﺪﻩ ﻫﺎ )
۶- ﺗﺤﺮﯾﻚ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﺍﻥ ﺑﻪ ﺧﺮﯾﺪ ﻫﺎﯼ ﻫﻮﺳﯽ ﻭ ﺍﻧﮕﯿﺰﺷﯽ.

هدف ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ، فروش میان مدت

ﺏ) ﺍﮔﺮ اهداف تبلیغات تجاری ، ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻓﺮﻭﺵ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﻣﺪﺕ ﺍﺳﺖ ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺯﯾﺮ ﺑﺎﺷﺪ :
۱- ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﻛﺎﻣﻞ
۲- ﺳﺎﺧﺖ ﻗﺼﻮﺭ ﻣﺜﺒﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ BRAND
۳- ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭ
۴- ﺟﻨﮓ ﯾﺎ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺍﺩﻋﺎﻫﺎﯼ ﺭﻗﺒﺎ
۵- ﺍﺻﻼﺡ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻧﺎﺩﺭﺳﺖ ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺤﺼﻮﻝ
۶- ﺷﻨﺎﺳﺎﻧﺪﻥ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﻭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺍﺷﺘﻬﺎﺭ

هدف ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ، فروش بلند مدت

ﺝ) ﺍﮔﺮ اهداف تبلیغات تجاری ، ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻓﺮﻭﺵ ﺩﺭ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪﺕ ﺍﺳﺖ. ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺯﯾﺮ ﺑﺎﺷﺪ :
۱- ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺷﺮﻛﺖ ﻭ BRAND
۲- ﻓﺮﻡ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﺗﻘﺎﺿﺎﯼ ﻣﺸﺘﺮﯼ
۳- ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﺎﻥ ﻭ ﺗﻮﺯﯾﻊ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ
۴- ﺣﺼﻮﻝ ﺍﻃﻤﯿﻨﺎﻥ ﺍﺯ ﺗﻮﺯﯾﻊ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻣﺤﺼﻮﻝ
۵- ﺍﺳﺘﻘﺮﺍﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﻭﺷﻬﺮﺕ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺟﺪﯾﺪ ﯾﺎ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ
۶- ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﻘﺒﻮﻟﯿﺖ ﻭ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﺩﺭ ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ BRAND

هدف ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ، تحقق اهداف فروش

ﺩ) اگر اهداف تبلیغات تجاری ، ﻛﻤﻚ ﺑﻪ ﺗﺤﻘﻖ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﻓﺮﻭﺵ ﺑﺎﺷﺪ ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺯﯾﺮ ﺑﺎﺷﺪ :
۱- ﺣﻔﻆ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﻓﻌﻠﯽ
۲- ﺟﻠﺐ ﻭ ﺟﺬﺏ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﺭﻗﺒﺎ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﻛﺎﻻﯼ ﺧﻮﺩﯼ
۳- ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺩﻟﯿﻞ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﻛﻪ ﻛﺎﻻﯼ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺷﺪﻩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﯾﮕﺮ ﻛﺎﻻﻫﺎ ﺗﻤﯿﯿﺰ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺻﻔﺎﺕ ﻭﯾﮋﻩ ﺑﺪﺍﻧﻨﺪ .
۴- ﺧﻠﻖ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﺟﺪﯾﺪ ﻭ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺍﻟﮕﻮﯼ ﻣﺼﺮﻑ ﺁﻧﺎﻥ .
۵- ﺟﺪﺍﺳﺎﺯﯼ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﻣﺴﺘﻤﺮ ﻭ ﻭﻓﺎﺩﺍﺭ ﺍﺯ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ
۶- ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻭ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺟﺪﯾﺪ ( ﻫﻤﺎﻥ ﻛﺎﻻ)
۷- ﺗﺤﺮﯾﻚ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﺍﻥ ﺑﻪ ﺧﺮﯾﺪ ﺩﺭ ﺣﺠﻢ ﻫﺎﯼ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮ
۸- ﯾﺎﺩﺁﻭﺭﯼ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﻗﺪﯾﻤﯽ
۹- ﺗﺸﻮﯾﻖ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﺍﻥ ﺑﻪ ﺗﻜﺮﺍﺭ ﻣﺮﺍﺟﻌﺎﺕ ﻭ ﺧﺮﯾﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ

هدف ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ، صرفاً فروش

ﻩ) ﺍﮔﺮ اهداف تبلیغات تجاری ، ﺩﻗﯿقاً اﻧﺠﺎﻡ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺗﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﻣﯿﺸﻮﺩ. ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺯﯾﺮ ﺑﺎﺷﺪ :
۱- ﺗﺤﺮﯾﻚ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭ ﺑﻪ ﭼﺸﻢ ﻭ ﻫﻢ ﭼﺸﻤﯽ ﺑﺎ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ .
۲- ﺗﺤﺮﯾﻚ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﺱ ﺑﺎ ﺷﺮﻛﺖ ﻭ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﻛﻮﭘﻦ ﻫﺎﯼ ﺗﺨﻔﯿﻒ
۳- ﺗﺤﺮﯾﻚ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭ ﺑﺎ ﺑﺎﺯﺩﯾﺪ ﺍﺯ ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﻭ ﺗﻘﺎﺿﺎﯼ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﻃﺮﺯﻛﺎﺭ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ
۴- ﺗﺤﺮﯾﻚ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﯽ ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮﻝ

هدف ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ، رضایت مشتری

ﻭ) ﺍﮔﺮ اهداف تبلیغات تجاری ، ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺭﺿﺎﯾﺖ ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺍﺳﺖ ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺯﯾﺮ ﺑﺎﺷﺪ :
۱- ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺍﻣﺎﻛﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﯾﺪ
۲- ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺭﻭﺵ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﯾﺎ ﻣﺼﺮﻑ
۳- ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﺪﻟﻬﺎﯼ ﺟﺪﯾﺪ ، ﺍﻣﺘﯿﺎﺯﺍﺕ ﺁﻧﻬﺎ ﻭ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻨﺪﻩ
۴- ﺍﻋﻼﻡ ﻗﯿﻤﺖ ﻫﺎﯼ ﺟﺪﯾﺪ
۵- ﺍﻋﻼﻡ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺟﺪﯾﺪ ﺧﺮﯾﺪ
۶- ﺳﯿﺎﺳﺖ ﻫﺎﯼ ﺟﺪﯾﺪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﯽ ﻫﺎ ﻭ ﻏﯿﺮﻩ

هدف ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ، اعتماد

ﺽ) ﺍﮔﺮ اهداف تبلیغات تجاری ، ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﻭ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ﻧﻮﻋﯽ ﺣﻖ ﻭﯾﮋﻩ ﯾﺎ ﺳﺮﻗﻔﻠﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻨﮕﺎﻩ ﯾﺎ BRAND ﺍﺳﺖ ، ﮔﺮﻭﻫﻬﺎﯼ ﻫﺪﻑ ( Target Groups) ﺑﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺯﯾﺮ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ :
۱- ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﺑﺎﻟﻘﻮﻩ ﻭ ﺑﺎﻟﻔﻌﻞ
۲- ﺑﺎﺯﺭﮔﺎﻧﺎﻥ ( ﺗﻮﺯﯾﻊ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻫﺎ ، ﻋﻤﺪﻩ ﻓﺮﻭﺵ ﻫﺎ ، ﺧﺮﺩﻩ ﻓﺮﻭﺵ ﻫﺎ )
۳- ﻛﺎﺭﻛﻨﺎﻥ ﻓﻌﻠﯽ ﻭ ﻛﺎﺭﻛﻨﺎﻥ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﯽ ﺁﯾﻨﺪﻩ .
۴- ﺗﻤﺎﻡ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﻫﺎ ﻭ ﻣﺮﺍﺟﻊ ﻣﺎﻟﯽ .
۵- ﻋﻤﻮﻡ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﺟﺎﻣﻌﻪ

هدف ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ، ساخت ذهنیت

ﺡ) ﺫﻫﻨﯿﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﻛﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﺑﻨﮕﺎﻩ ﺑﺎﯾﺪ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﻮﺩ ، ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﻫﺮﻛﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﯾﺮ ﺑﺎﺷﺪ :
۱- ﻛﯿﻔﯿﺖ ﻋﺎﻟﯽ ﻣﺤﺼﻮﻝ
۲- ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ
۳- ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻛﺎﻓﯽ
۴- ﺷﺒﺎﻫﺖ ﺩﺭ ﻭﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎ ، ﻣﺰﺍﯾﺎ ﻭ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻫﻤﻪ ﺍﻗﻼﻡ ﻭ ﺗﻮﻟﯿﺪﺍﺕ ﯾﻚ ﺑﻨﮕﺎﻩ (BRAND)
۵- ﺭﻫﺒﺮﯼ ﻓﻨﯽ ﺩﺭﺑﺎﺯﺍﺭ
۶- ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺩﺭ ﻓﺮﻭﺵ
۷- ﺭﺷﺪ ﻣﺪﺍﻭﻡ

No comments:

Post a Comment